Zmarszczki między brwiami a mimika twarzy

Jeśli często marszczysz brwi, robisz niezadowoloną minę, grymas złości czy gniewu to możesz być pewna, że już niedługo pomiędzy Twoimi brwiami pojawi się tzw. lwia zmarszczka. To pionowa bruzda, biegnąca pomiędzy brwiami aż do nosa. Początkowo powstaje jedna, płytka zmarszczka, ale wraz z wiekiem możesz spodziewać się więcej tego rodzaju niedoskonałości.

Dlaczego mimika twarzy powoduje zmarszczki?

Za mimikę naszej twarzy odpowiadają mięśnie, jakie znajdują się pod tkanką skórną. Na samej twarzy jest ich ponad 50. Wszystkie pracują nawet kilkanaście tysięcy razy dziennie, naprzemiennie kurcząc się, napinając i rozluźniając. Mięśnie pracują, kiedy mrugamy powiekami, mówimy, marszczymy czoło, robimy jakiekolwiek miny. Z postępującym procesem naturalnego starzenia się skóry, mięśnie te osłabiają się, a włókna kolagenowe ulegają uszkodzeniu. Kwas hialuronowy, który odpowiada za odpowiednie nawilżenie skóry i elastyna odpowiedzialna za jej optymalne napięcie, nie jest już produkowana w wystarczającej ilości.

Właśnie to są główne przyczyny pojawiania się zmarszczek mimicznych. Jeśli dany grymas będzie powtarzany w nadmiernej ilości, załamania skóry, jakie się wtedy tworzą, zostaną niestety utrwalone. Z czasem staną się coraz bardziej widoczne i głębsze.

Domowe sposoby na zmarszczki między brwiami

Okazuje się, że chociaż proces starzenia się skóry jest nieuchronny, to można go skutecznie opóźnić. Odpowiednie ku temu metody najlepiej wdrożyć, zanim jeszcze zmarszczki między brwiami staną się widoczne.

Każdego dnia warto wykonywać tzw. facefitness. To odpowiednia gimnastyka twarzy, która usprawni jej napięcie i wpłynie na idealną gładkość skóry. W przypadku chęci zapobiegania zmarszczkom pomiędzy brwiami warto wykonywać następujące ćwiczenia:

  • naprzemienne unoszenie i opadanie górnej części twarzy,
  • masowanie miejsca pomiędzy brwiami opuszkami palców,
  • uciskanie miejsca pomiędzy brwiami,
  • uciskanie całą dłonią czoła, rolując przy tym skórę w górę i w dół.

Joga twarzy powinna być wykonywana każdego dnia, przez minimum 15 minut. Ogromną zaletą takich ćwiczeń jest możliwość ich realizacji w dowolnym miejscu, o dowolnej porze dnia. Najlepiej robić je wieczorem, po dokładnym oczyszczeniu skóry twarzy, jeszcze przed nałożeniem odżywczego kremu przeciwzmarszczkowego. Dzięki temu skóra będzie dotleniona, poprawi się ukrwienie i pobudzi się układ limfatyczny. Wklepany w skórę krem znacznie szybciej się wchłonie i dotrze w głębsze warstwy tkanki skórnej.

Warto pamiętać, że joga twarzy będzie dawać efekty tylko wtedy, gdy ćwiczenia będą wykonywane regularne i w długim okresie. Pierwsze rezultaty widoczne będą dopiero po około miesiącu. Można zastosować jeden z olejków na twarz, aby wzmocnić efekt wygładzania zmarszczek.

Masaże twarzy są też doskonałą metodą wspomagającą kurację przeciwzmarszczkową, kiedy bruzdy są już widoczne. Można stosować je, kiedy równocześnie wykorzystuje się na przykład laseroterapię (wiązki laserowego światła eliminują uszkodzone komórki i pobudzają tkankę skórną do produkcji tych nowych), mezoterapię mikroigłową (tysiące mikro nakłuć pozwalają na lepsze i głębsze wchłanianie odżywczych preparatów) czy iniekcje kwasu hialuronowego (kwas hialuronowy pełni rolę wypełniacza).